Ett skapligt kaos i mitt liv som hjärtebarn

Alla inlägg under november 2010

Av Veronica - 26 november 2010 21:26

Det var ett tag sen nu^^

Mycket har hänt, och nu  jag påväg tillbaka =)

När jag skrev sist så var jag kvar i Lund, dagen efter det inlägget åkte jag hem!


På tåget hände det mycket konstigheter, vi fick tillexempel byta tåg och ha oss, men det är en för lång historia... låt oss ta det roliga istället^^


På tåget finns det en liten display där man kan se vad klockan är och vilken station som är nästa. Precis innan Hässleholm rullat texten:

"Nästa Hässleholm. Temperaturen ute är nu grader" förbi... Positivt att det är grader ute... men jag vill nog veta hur många också!


Lite senare sprakar det till i högtalarna och en röst säger:

" Ett medelande till alla er som ska resa till... vänta lite..."... Öhhm okeeej?




Av Veronica - 9 november 2010 18:52

Idag har det hänt mycket!

Rönken, ultraljud, elektroderna till akut-pacemakern är dragna och alla plåstren nästan rasar av mig.

Ser nu smärre misshandlad ut, alla dessa blåmärken som man inte räknar med!

Jag har nog inte sagt det, men jag får blodförtunnande. och detta får jag i en spruta, i benet! Detta gör att jag är alldelens blå på hela benet.

Och sen satt det en slang i halsen, tre i händerna och... ja, nu har ni nog räknat ut att det är mycket blåmärken^^

Så!

Nu blir det film med familjen och lite andningsövningar^^


Om ni saknar lite av mina upplevelser så kan jag säga att texter om mina känslor kommer komma sen. Eftersom det är en stor händelse så kommer mycket känslor efteråt, vilket jag tycker är bra. Om jag skulle behöva ta tag i alla känslor sammtidigt som smärtan skulle jag inte kunna blogga om det.

Människan har ett fantastiskt sätt att ta hand om smärta, chock och stora händelser.


Kram!!!!

Av Veronica - 8 november 2010 16:30

Nu är jag igång med internet igen^^

Jag har blivit av med dem flesta slangar och känner mig lite mörbultad. Men med hjälp av mamma och pappa tar jag mig runt i rummet i alla fall.

I kväll blir det lite mys framför TV:n och funderar på att föreslå TV-spel till i morgon, om jag mår lika bra som i dag^^

Håll tummarna, så ska jag försöka ta mig ut i korridoren och smsa lite^^


Kram Kram!!

Av Veronica - 8 november 2010 16:26

Fick komma ner på avdelningen idag.

Känner mig seg och trött, nu blir det mycket sova och vila.

Föräldrarna tvingar i mig vatten för att jag ska bli av med droppet.

Jag har jätte ont... i ryggen. Så nu ska jag vila lite så blir jag nog på bättre humör^^

Av Veronica - 8 november 2010 16:24

Blev av med respiratorn kl 11...

Har inga minnen av dagen...

JO!

Jag hade en dröm att jag åt middag med Stefan Holm och Mumintrollet.

Kram^^

Av Veronica - 8 november 2010 16:17

5 november, en fredag. Ett datum jag borde komma ihåg, precis som 2005 den 16 maj en måndag. Men av någon anledning är jag inte lika rädd denhär gången som förra.

Jag har väl växt upp, jag är väl inte den lilla 12 åriga flickan jag var förra gången.

Jag är inte den lilla tjej vars största problem i livet är en dugga i engelskan. Jag säger inte att jag har gigantiska problem nu. Men på något sätt har jag ett annat perspektiv på livet.


Nu har jag babblat färdigt^^

KRAMIZZAR (som man sa i 5:an) 

Av Veronica - 8 november 2010 16:11

Nu sitter jag här, ny duschad och färdigfixad för morgondagen. Mina tankar är lugna och jag tror att jag kommer få en god natts sömn. Eftersom operationen är i morgon får vi se när detta kommer upp på min blogg.

Tack för alla lyckönskningar, det betyder massor. Telefonen plingar i ett, och dem underbara medelanderna håller mig vid gott mod.

Nallen jag fick idag sitter vid min säng och jag hoppas att den får vara närvarande på avdelningen.

Jaa, jag är lite barnslig, men who cares?!


Kram och god natt på er!

Av Veronica - 4 november 2010 12:48

Resan till Lund tog 4 timmar, och väl framme upptäckte vi att det inte fanns någon internetuppkoppling. Så nu sitter jag här med  papper och penna och old-school antecknar i ett block för att kunna skriva senare.

Jag känner mig redan mör och varje liten grej känns som ett bombnedslag. Jag har jätte nära till både skratt och gråt.

Nu gäller det bara att hitta något att göra resten av kvällen, så blir det upp tidigt i morron för rönken och en hel del andra doktorsbesök.

Det var allt jag hade att säga just nu.


Kram på er!!! 

Ovido - Quiz & Flashcards